Redeye - 203 Web Group; Med stor aptit för tillväxt

09 MARS 2016

203 Web Group riktar sig mot, genom deras sociala nätverk av recept, en attraktiv målgrupp för globala livsmedelsannonsörer. Genom myTaste, deras kokbok online, ges användaren tillgång till miljoner recept, rankings och premiuminnehåll för betalande användare direkt i mobilen.

myTaste har redan idag 20 miljoner unika besökare per månad, är världens tredje största nätverk för recept online och finns i 48 länder. 203 Web Group har just påbörjat omvandlingen av webbanvändare till deras app vilket kommer öka värdet av användarbasen avsevärt. När bolaget väljer att börja monetarisera deras app-användare kommer försäljningen öka signifikant med en kraftig marginalexpansion som följd.

Vårt motiverade värde i ett Base Case-scenario uppgår till 23 SEK per aktie. Jämfört med förvärvsmultiplar på marknaden anser vi att vår DCF värdering är konservativ, viket visar på potentialen i aktien sett till dagens nivåer. Vår Bull och Bear Case indikerar ett motiverat värde om 46 respektive 5 SEK per aktie. Läs mer i analysen nedan.

Den fullständiga analysen i PDF-format: http://goo.gl/pccYNY

Detta är ett pressmeddelande från Redeye. Läs fler analyser på www.redeye.se.